Sobota, 29 maja 2010

Klifem z Rowów do Ustki

Miało być krótko, ze dwie godziny kręcenia, a wyszło pięć.

Na początek wjechałem na zielony szlak. W lesie trwa wycinka, więc nieco się nagimnastykowałem, żeby nie zakopać się w piachu. Wyjeżdżam w Karżcinie. Szlak prowadzi dalej, między innymi do poniemieckiej stacji kolejowej Gabel, ale ja jadę asfaltem do Rowów. Droga nudna, może ze dwa podjazdy, ciągle pod wiatr.

Rowy nie zrobiły na mnie wrażenia. Rzekłbym nawet, że Jarosławiec wypada lepiej. Na wjeździe jedna, prosta, długa ulica domków letniskowych. Teraz jak najbardziej przejezdna, ale podczas sezonu chyba tak różowo nie będzie. Do plaży jechałem na wyczucie... Moim oczom ukazuje się wjazd rowerem na chodniczek prowadzący na plażę. Spadajcie! Wiater smagał jakby głowę chciał urwać.
    Plaża w Rowach? © Rammzes

Długo tam nie zabawiłem, wjechałem na czerwony szlak prowadzący do Ustki przez Poddąbie. Wokół cisza, spokój, zakręt. A za nim.... dziki! 4 większe i kilka warchlaków. Wszystkie metr od drogi. Serce od razu mocniej bije. Tą drogą nie przejadę. Więc wspinaczka na wydmy, trzystówemtrowy spacer plażą i znów wspinaczka na wydmy. Piach się osuwał, a ja z nim. Krok do przodu, trzy do tyłu :) Udało mi się wgramolić i mogłem dalej jechać szlakiem.
    Klify widziane z plaży © Rammzes

Klify są obłędne! Zdjęcia dobrego nie zrobisz, bo się po prostu nie da oddać ich charakteru. Od morza... wysoko - nie jestem dobry w szacowaniu odległości. Pojawiała się fajna polanka dla samobójców. Jedziesz, jedziesz i nagle sru w dół prosto do morza. Zbieram chętnych! ;D
    Owa polanka. I leeecisz....! © Rammzes

Następnie z klifów się po mału zjeżdżało. Robiło się coraz niżej, pojawiło się więcej piachu i drzew, które zagradzają ścieżki. To co z początku było atrakcją i się podobało z czasem stało się strasznie denerwujące.
    Na szlaku pełno takich niespodzianek. © Rammzes

Dojechałem do Ustki, tutaj to nic ciekawego się nie działo i dalej do domu.

Wieczorem jeszcze wyskoczyłem pokręcić, bo nie było co robić...