avatar Ten blog rowerowy prowadzi rammzes ze Słupska, który aktualnie kręci po Szczecinie. Z BSem przejechałem 58235.03kilometrów z tego 6658.16 w terenie. Więcej o mnie.

Piątek, 16 lipca 2010

Kaszuby dzień 1

Chcąc, nie wiedząc czemu, na miejsce dotrzeć jak najszybciej decyduję się na jazdę drogą krajową nr 21. Jako że jest wcześnie podejrzewam, iż uda mi się szybko i bez większych uciążliwości ze strony blachosmrodów dojechać do Somin. Teraz już wiem, że nigdy więcej nie będę ani zmieniał planów ani nie jechał 21-ką. Asfalt tragiczny, nawet najgorszy teren przy nim to dar Boży! Już na samym początku mojej wycieczki dostałem niezły wycisk. Psychika siadła, tempo 15km/h i jakoś się kulam do przodu. Dojechawszy do Suchorza skręcam w lewo, gdzie czeka mnie jeszcze z 7km męczarni a potem spokój. Zniechęciłem się do dalszej jazdy, więc postoje robiłem co 10km.

Skręciwszy na boczną drogę nieco się rozkręcam. Samochodów nie widać, asfalt bardzo dobrej jakości. Na 60km dopiero jadę swoim normalnym tempem. Wjeżdżam pomału w Kaszuby, górek jakby więcej, ale jedzie się przyjemnie.

Postój w Tuchomiu na dawnym cmentarzu ewangelicznym. Cmentarze to chyba moje ulubione miejsca ;D Prawda jest taka, że lubię je oglądać. Przesądny nie jestem, ale znajduję tutaj czterolistną koniczynkę i po porannych problemach ślad zniknął.

Ewangelicki cmentarz w Tuchomiu © Rammzes

Ewangelicki cmentarz w Tuchomiu II © Rammzes

Dalsza droga prowadziła bocznymi drogami, gdzie nie widziałem ani jednego samochodu! Trzeba przyznać, że trasę obrałem naprawdę dobrze. Mijam znak wskazujący kierunek punktu widokowego na Górę Śiemiężycką (256,5m.n.p.m). Postanawiam, że zajadę tam w drodze powrotnej.

Kaszuby © Rammzes

Dalej już "nudna" jazda w kierunku Somin. Na miejscu czekały na mnie szersze oponki na teren Schwalbe Smart Sam, lecz najpierw korzystam z przyjemności jeziora.

Urok tego miejsca trudno jest oddać głupim aparatem © Rammzes

Następnie ruszam na szlak rowerowy im. Anny Łajming. Z jednej strony zachwyt widokami, z drugiej rozczarowanie owym szlakiem. Jeżeli coś nazywa się im. Anny Łajming to spodziewałem się jakiś tablic informacyjnych o kaszubskiej pisarce. Nic takiego nie widziałem. A szlak, jak to szlak, poprowadzony największymi piaskami.

Jednak wystarczy spojrzeć na zdjęcie i widoki stawają przed oczyma © Rammzes

Dojeżdżam do Leśna, gdzie znajduje się najstarszy na Pomorzu Gdańskim kościół z roku 1650. Ciekawostką jest spiczasta drewniana dzwonnica, która jest najwyższą w Polsce budowlą drewnianą - 32m. We wnętrzu kościoła są piękne barokowe ołtarze z XVII i XVIII wieku.

Ciężko jest złapać 32m w tak małym obiektywie. Mnie się nie udało © Rammzes

Ołtarz w Leśnie © Rammzes

Kościół w Leśnie w całej okazałości © Rammzes

Niestety zobowiązałem się, że nie będę jeździł od rana do nocy, więc musiałem wracać. Reszta szlaku to nic innego jak ciąg dalszy walki z piaskami w lesie.

Dzień zakończyłem na rowerku.... wodnym :)

rammzes
    | 13:37 poniedziałek, 19 lipca 2010 | linkuj Co prawda za wiele się nie najeździłem - pogoda popsuła plany, ale coś tam mogę naskrobać. Jeżeli chodzi o zwierzęta, bynajmniej dla mnie ważny element takich parków, to jak już wspominałem nie widziałem żadnego. Podczas mojej wizyty ciężko nawet było o jakikolwiek dźwięk, oprócz pracującego łańcucha - śpiewu ptaków też się nie nasłuchałem. Drogi? Przyjemne. Jest zarówno piach, niekiedy w ilościach denerwujących, ale i piękne szutry z dużą ilością.... szyszek, które lubiały zaciskać mi hamulce ;D
    Co prawda nie objechałem go całego (mam nadzieje, że jeszcze mi się uda), ale pozytywne wrażenie zrobił na mnie szlak zielony "Strugi Siedmiu Jezior". Nie ma przecież lepszego połączenia jak piękny las i liczne, czyste jeziora!
    Nie wiem do końca czy Park jest darmowy. Gdy wjeżdżałem od strony Swornychgaci wisiała tabliczka z napisem BILETY. Okazało się, że są one do kupienia w Drzewiczu, Charzykowach i gdzieś jeszcze. Gdy wyjeżdżałem z Parku ze strony Męcikału specjalnie odwróciłem się, aby zobaczyć czy tutaj też coś jest napisane o biletach. Nie było....
    Dynio
    | 20:48 niedziela, 18 lipca 2010 | linkuj Zdjęcia łąk mogą służyć jako tapety Windowsa.
    Misiacz
    | 17:23 niedziela, 18 lipca 2010 | linkuj Dzień 1 ? Czyżbyś był na jakiejś wyprawie? Ile dni planujesz? Już zazdroszczę, bo z Twoich zdjęć widzę, że miejsca przepiękne i klimatyczne! Pozdrawiam!