Poniedziałek, 16 sierpnia 2010

Jarosławiec i jego Stary

Miała być wycieczka tylko do Jarosławca. Jednak jechało mi się na tyle przyjemnie, że na miejscu skręciłem "gdzieś w lewo".

Latarnia w Jarosławcu © Rammzes

Kiedyś planowałem wycieczkę po Pomorskim Szlaku Cysterskim, lecz jakoś straciłem ochotę na kręcenie po ponad 5h. Całkiem przez przypadek przejeżdżałem przez Barzowice, gdzie znajduje się jeden z kilku/kilkunastu kościołów. Wszystkie zaliczone dzisiaj kościoły były zamknięte, a zresztą tylko do jednego miałem chęć wejść - tu gdzie zostały barokowe ołtarze...

Kościół w Barzowicach © Rammzes

Kolejny postój w Starym Jarosławcu z powodu "mini-kontuzji". Chwilowo zalałem się krwią ;D

Zdecydowanie najlepszy widok dzisiejszego dnia. Ta pierwsza "woda" to jezioro Kopań. Pas tych pojedynczych drzew to szlak rowerowy z Darłowa do Jarosławca. A za drzewami nic innego jak Morze Bałtyckie © Rammzes

Potem wjazd na drogę wojewódzką 205, którą będzie trzeba częściej pojeździć. Co prawda pobocza nie ma, ale sama ulica jest szeroka, ruch też mały, no i przejeżdżałem przez Park Krajobrazowy Sławieńskie Dęby, gdzie rosną ponad 200-letnie.... dęby ;) Następnym razem i tamtędy pokręcę.

Kościół (chyba, bo zapomniałem) w Starym Jarosławiu. Tutaj znajdują się barokowe atrakcje - niestety zamknięte © Rammzes

W Sławnie wreszcie popas: dwie skromne kanapeczki, ale przy takiej pogodzie nie czuć głodu. Gorzej z pragnieniem. Miałem dwie drogi do wyboru: ok. 16km krajową szóstką albo 30km bocznymi drogami. Wybrałem drugi wariant.

No i należą się słowa pochwały dla... moich kolan ;D Siodełko podniosłem o 2cm i ból zniknął. Oby nigdy nie wrócił ;) Za to wróciły chęci do wycieczek! Niestety jutro dzień stracony, choć oczywiście nie nierowerowy.